dimecres, 9 de desembre del 2009

Per què em costa tant demanar?

Una de les funcions de la comunicació entre persones pot ser expressar necessitats. Quan ho fem esperem que els altres ens ajudin a satisfer-les. Ho podem fer directament: demanant. Podem demanar un objecte en concret, podem demanar ajuda per dur a terme una tasca... Cada vegada que ens comuniquem demanem com a mínim que ens escoltin! O això crec...
Reconec que em costa demanar. A l'Argentina diuen que "quién no llora no mama", que s'ha de saber demanar. M'agradaria aprendre'n, que no se'm formés un nus a l'estómac cada vegada que haig de demanar una cosa i que sé que puc obtenir una negativa per resposta. Estic parlant de demanar coses importants per a mi. No d'entrar a una botiga i demanar si tenen o no tal producte.
Existeix una escola per a demanadors? La de la vida ara per ara no em convenç.

1 comentari:

  1. Per mala sort no tenim cap escola que ens ensenyi a fer les coses que relament són importants per a la nostra vida. A mi aquests nervis em solen passar quan haig de explicar de dir coses importants a persones importants, la veu em tremola, faig unes frases horroroses, s' em barrejen les idees. Tot acaba essen falta de seguretat en un mateix, per tan pensa que quan hagis de demanar estas en una botiga comprant el pa i utilitza el mateix to de veu i fermesa amb què ho faries. Ànims!

    ResponElimina